torsdag 14 april 2011

Har bytt bort en Mei tai...

 Den otroligt duktiga sömmerskan Lina. OJ bloggade tidigare i höstas om hur hon fortsatte att försöka arbeta i sin ateljé med en liten som mest ville bli buren. Eftersom jag länge beundrat hennes alster föreslog jag då ett byte, vilket hon glädjande nog tackade ja till. Lina gillar retro och älskar gult och MT:n ovan är sydd utifrån detta. Vad gäller det extra breda midjebältet och formen på sittdelen, så är det en ny variant jag filat på ett tag.
I utbyte fick jag en helt ljuvlig liten kissekatt sydd i det underbara pompeijatyget. Nu står den på min skänk i väntan på att soffan ska få ny klädsel...

6 kommentarer:

  1. Kul med byten!
    Riktigt fina grejjer också :) Börjar va sugen på en MT själv.. just nu kör jag med ringsjal.

    SvaraRadera
  2. Helt underbar MT!!!! En sådan vill jag ha i sommar!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med en så otroligt gul MT! Jag älskar verkligen starka färger och gult är helt klart favoriten i vår! =D Väldigt fint också med blommor och allt. Härligt härligt!

    SvaraRadera
  4. Åhh vilket underbart byte, ni skapar så mycket fint! <3

    SV: Skoj att du vill delta i min utlottning.. =)

    Ha en toppenhelg!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Klockrent byte!!! Mei Taien är alldeles bedårande läcker:) å katten sen då!! Förstår att du är ivrig att få den på plats i nyklädd soffa:)

    SvaraRadera
  6. Det där ser ut att ha blivit ett toppen byte. Gillar Mei Taien och katten är ju bara för läcker!

    //Lina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...