torsdag 29 december 2011

Julklappar...

 ...de två övre böckerna hade jag redan och på julafton kunde jag lägga ytterligare två böcker till min samling "Mes carnets de couture". Mönstren är verkligen lätta att följa, även för en nybörjare. Nu kan ju jag franska, men jag tror att en mer van sömmerska inte skulle ha några problem ändå för bilderna är verkligen utförliga.
...och så fick jag äntligen Karins bok av min snälla mamma. Tur, för biblioteket började nog tycka att jag var lite väl fräck som lånade den om och om igen... ;) /Carro

7 kommentarer:

  1. Vilka trevliga julklappar! Håller inte på med broderier själv men tittade på boken Karins broderier på cdon där man kunde provbläddra i boken och den såg verkligen inspirerade ut!

    SvaraRadera
  2. Fine bøker du fikk! Og ja, jeg kjenner meg igjen i det å låne de samme bøkene flere ganger, hehe:)
    Ha en fin ronjul!

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt med lite boktips. Jag fick ett presentkort i julklapp men nu måste jag bara kunna välja också ; )

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka fina böcker. Hade aldrig sett dem förr. Jag har en samling helt ljuvliga japanska mönsterböcker, men nu blev jag jättesugen på franska...;)

    SvaraRadera
  5. Jag äger två av dessa böcker och de är ren njutning att titta i! Nu känner jag ju att jag behöver de andra också... ;)
    ang börs-bågarna jag använt så ja, lite pilligt är det att sy i dem men det blir ju så fint så det är värt det!

    SvaraRadera
  6. Jag älskar dom japanska mönsterböckerna! Dom är så fina! Hör av dig om du är ute efter nåt speciellt, har själv "alla" som finns (känns det som), om inte så kan jag hitta åt dig. Japanska böcker är en drog! :)
    /Agneta

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...