onsdag 28 september 2011

Mei tai - något för hela familjen...


De här härliga "bär-bilderna" fick vi låna av en nöjd kund. Det verkar onekligen som att hon använder sin MT till alla tre barnen :) härligt! Den här kunden hade lite "bär-panik", så hon hann inte vänta på att vi skulle hinna sy upp en ny MT, vilken tur att Susie precis skulle byta ut sin MT mot en ny modell!
Det är ju som sagt en av mei taiens stora fördelar att den är så mångsidig. Att bära på alternativt mage, rygg, höft är inga problem. Titta under vår flik "knyta" så får ni knytinstruktioner med bild. På SjalBarn hittar ni ännu mer användbar info.

tisdag 20 september 2011

Tillskott...


...barnen har fått en kusin och jag min första systerdotter. Amelia heter hon och se hur fin hon är i det turkos setet jag sytt. /Susie

söndag 18 september 2011

Urban art...

 ...blev så glad när vi kom efter en lång sommar och såg det här kärleksfulla budskapet som någon hade arrangerat på vårt tråkiga parkeringskomplex.
 Jag posar, men något stör...
 Har jag något i fickan...
 Eller...!!?
Hmmm...!! Han är så himla fin min mellankille. /Carro

torsdag 15 september 2011

tisdag 13 september 2011

Snygg pergola...

...vi har ju tidigare nämnt att vi har våra barn på samma kooperativa förskola här på Södra Guldheden i Göteborg. I våras önskade personalen en uppfräschning av pergolan som flitigt utnyttjas som matplats. Med lite glada vimplar i vaxdukstyg, snygg vaxduk på bordet och en snygg anslagstavla så blev där mycket gladare. /Susie

måndag 12 september 2011

Återbruk...

...kommer ni ihåg bilderna på vad jag sydda av mormors gamla kjol i våras? Nu hade hon ju inte bara en kjol, utan flera. Dessa väskorna sydde jag av två andra favoriter. /Susie

lördag 10 september 2011

Lilla Hedvig...

...grannens flicka Hedvig behövde en sele inför sommaren, den har vi bloggat om tidigare här. Den här fina bilden fick vi låna till bloggen och det blev vi naturligtvis glada för. /Susie

torsdag 8 september 2011

Kreta...

...en mobilbild från Kretas flygplats sent på kvällen. Dags för hemresa och vi är båda trötta efter en dags bussresa på de grekiska vägarna. Men mysigt ändå.../Susie

onsdag 7 september 2011

Man blir så glad...

...ibland händer en sådan där grej som liksom får en att bli riktigt varm om hjärtat. Det hände mig igår!
Kommer ni ihåg inlägget i måndags då jag bloggade om en börs som jag precis hade vunnit?!
Igår när jag kom hem så låg det TVÅ paket i hallen. Hmm, tänkte jag, vad har jag nu beställt!? I det första paketet låg min fina börs, levererad på bara en dag. När jag öppnar det andra paketet hittar jag ett tjockt, härligt retrotyg i underbara färger, och ett brev som börjar så här:
"När regnet öser ner och man är hemma med sjuka barn behöver man muntras upp ännu mer.."
Vilka härliga människor det finns! Snälla Mirre har snabbt som attan skickat iväg min vinst, sedan sett mitt inlägg och skickat iväg ETT PAKET TILL!!! Tyget är jättefint, men gesten är ännu finare.
När blev ni så glatt överraskade senast? /Carro

tisdag 6 september 2011

Tygförvaring...


...innan sommaren klädde jag om en omåttligt tråkig korg, fyndad i Ullared för några år sedan, med ett traderafyndat lakan. Lakanet är jag riktigt förtjust i, men visste inte riktigt vad jag skulle använda det till. 

I början av sommaren när vi målade om sovrummet (som svampmålades senapsgult någon gång på 80-talet) så såg jag plötsligt var det skulle kunna passa. Nu går rummet i vitt med inslag av blått och grönt. Och det känns mycket mer harmoniskt och lugnt.

I korgen samlades sedan tygerna på hög. Jag hade turen att komma över några riktiga favorittyger som jag suktat efter ett tag på Stoff och Stils rea och så blev det naturligtvis en hel del loppisfynd.../Carro

måndag 5 september 2011

Kommer ni ihåg...


... vår giveaway i våras??? Vinnare blev Kinemor med bloggen gult hus. De här ljuvliga bilderna fick vi ta del av för ett tag sedan. Man blir så varm i hjärtat av att se dem. Tack snälla du!

Yipee!!!

...idag står regnet som spö i backen här i Göteborg. För en stund sedan kunde man knappt se ut genom fönstren. Jag har tre (3!) barn hemma och är själv lite höstförkyld. Då damp det ner ett meddelande om att jag hade vunnit den här, och genast kändes dagen lite ljusare. Hoppas ni har det bra allihopa därute!/Carro

söndag 4 september 2011

Ull...

...franskt kvalitétsgarn, som nytt, fast bättre!!! Nu måste man bara lära sig sticka också.../Carro

fredag 2 september 2011

Omsytt...

...blev så glad och inspirerad i våras när jag hittade till omsytt-bloggen. Den här t-shirtväskan syddes under en regnig dag i somras. Gick snabbt och var roligt. Många fler har det blitt...
Tuten hittar ni här./Carro

torsdag 1 september 2011

Spets!!!


...fler källarfynd. Gillar verkligen den skira spetsen mot de grova, väderbitna plankorna./Carro

tisdag 30 augusti 2011

Tygkärlek...

... fick den stora äran att sätta saxen i det här fina tyget. En rest från "bärarens" barndom, nu skulle en liten del få pryda fronten på en MT. Håll ut ska ni få se resultatet.

måndag 29 augusti 2011

Inspirerande beställning...


... i våras någon gång kom en beställning från den otroligt produktiva och duktiga Lotta. Hon hade spanat in den här MT:n och var intresserad av en liknande. Eftersom det alltid tar emot att sy två likadana, så föll valet på att sy dekortyget på fronten med raka kanter istället för att följa selens rundning. Blev jättefint det med, tycker vi. Bastyget är ännu ett loppisfyndat kvalitétslakan. 

tisdag 23 augusti 2011

...sommarfynd!




...ibland behöver man inte gå längre än till mammas förråd för att hitta riktiga fynd! Dessa ljuvliga gamla yllegarner och en påbörjad korsstygnsduk har antagligen legat där riktigt länge och bara väntat på att någon ska hitta dem! Hittade en bok i somras som inspirerade till nya handarbetsprojekt. Mer om detta längre fram...

måndag 22 augusti 2011

Tillbaka...


Och så var det dags för skola och dagis igen. Här börjar terminen med en sjuk minsting, så detta inlägget blir kort. Ville bara flagga för att Popetotrora skriver om vårt sommarbyte idag.

På bilden ser ni ett litet smakprov på tyger som kommer att dyka upp framöver.

måndag 4 juli 2011

Sommarlov...

...inläggen kommer inte bli lika frekventa den närmaste tiden för nu ägnas den mesta tiden åt div. sommaraktiviteter. Det går fortfarande bra att maila in beställningar, så tar vi oss an dem i mån av tid.

Vi önskar er en alldeles underbar sommartid.

måndag 20 juni 2011

Mei tai till Makrill...


Ibland får man roliga beställningar och önskemål, just en sådan kom från Makrill. Dels hade hon ett alldeles underbart retrolakan i sina gömmor som hon ville använda som front på bärselen, och i min värld är det näst bästa efter att äga ett tyg att få sy av det. Detta var verkligen ljuvligt. Kombinationen med det återbrukade, gröna lakanet blev jättefin.
Dels var detta ett byte, vilket innebär att min yngste inom kort kommer att ha ett fint makrillplagg i sin höstgarderob. Kul.

Vad makrill skriver om bytet ser ni här.

lördag 18 juni 2011

Avslutningspresent


Storasyster byter skola och lärare inför hösten, då brukar vi ge något extra fint i avslutningspresent. Vad passar bättre än hemsydda tossor till två blivande föräldrar!?

onsdag 15 juni 2011

Mei tai i grönt...



Tätaste, mjukaste lakansväven man kan hitta. Varför görs inget av liknande kvalité längre!!!?
Till front ett ljuvligt örngott som legat och väntat på rätt tillfälle i tygskåpet länge. Kombinationen känns oslagbar just nu.

måndag 13 juni 2011

Fin award...


En award från bloggerskan med bästa miljötänket, Holdbart. En vacker blogg med tanke bakom.

Tanken med awarden är att ge vidare till 5 andra bloggare med mindre än 100 följare, detta för att göra folk uppmärksamma på dessa läsvärda bloggar.
Här tycker Vi att ni ska titta in:

1. Retroknappen - retro, retro, retro
2. Omsytt - precis som det låter, miljövänligt och otroligt kreativt!
3. Hillefant - okej, hon har fler än 100 följare, men hon måste bara få vara med här!
4. Cecilie design - ny spännande bekantskap
5. Koolon: - längtar efter nya inlägg

lördag 11 juni 2011

Sommrig Mei tai...



Visst är den ljuvligt sommarfräsch!!? Samma tyg som här, men i en annan färgställning. Äldre tyger, som använts och tvättats oräkneliga tyger får en så underbar mjukhet. Den här känns garanterat mjuk och skönt mot en liten svettig rygg. Även bastyget i vitt är återbruk, ett gammalt lakan av oslagbar kvalité.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...