måndag 7 november 2011

Mitt bidrag...

... till Kiiromis lapprojekt, som jag tidigare bloggat om här. Det var svårt att välja tyg, man kan ju inte alls försöka få det att matcha eftersom så många olika sömmerskor är inblandade. Jag valde med hjärtat. 
Översta raden från vänster: 1. Finfin tygbit som jag fått av snälla Rino,   2. Ett av mina absoluta favoritfynd någonsin. I somras sydde jag något väldigt fint av en av de två gardinländer som jag hade kommit över. Det får ni se längre fram, 3. Ett gammalt IKEA-tyg tror jag bestämt. Mamma sydde kuddar och gardiner till ett av barnrummen i sommarstugan någon gång på 80-talet. En liten bit blev över och den har jag. Älskar det! Har sett att Hillefant sytt en del av samma tyg fast i annan färgställning.
Andra raden uppifrån: 4. Också från Rino, 5. En liten snutt som jag fick då förskolans tygförråd skulle städas för många år sedan. Så himla charmigt! 6. Ett tyg jag fick i ett byte med PysselEwa för ganska länge sedan. Jättefint skick!
Tredje raden: 7. Del av ett favoritörngott, 8. Mitt eget allra första påslakan från 1976, 9. Ett av sommarens loppisfynd. 

Fler inkomna lappar visar Kiiromi här och här. Lotten, med bloggen Nästet, visar också upp sina. Åh, vad jag är nyfiken på slutresultatet. /Carro

4 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...