söndag 29 maj 2011

Pompeja...




...designad av Märta-Lena Bjerhagen för Borås Cotton någon gång på 70-talet. Jag är helt såld!

Ett par gardinlängder är på väg hem till mig och det är jag glad för...frågan är vad ska man våga sy bara?
Rino vågar det mesta: jacka, väst eller en klänning?!!! Allting ser enkelt ut när Rino varit framme...

Jag har ju redan min fina pompeja-kisse från Lina. OJ, kanske ska den få en kompis?!

Finnkids hon lyckades fynda Pompeja på Tradera, men det var nog bara tur..

Vilka tyger drömmer ni om just nu?

4 kommentarer:

  1. Oj oj oj, det minsannn ett snyggt tyg. Och jag förstår att dte kan vara lite svårt att våga sätta saxen i det :)

    //Lina

    SvaraRadera
  2. Härligt tyg! Jag har inte vågat klippa i mitt än och då har jag haft det i snart två år...
    Jag drömmer om Hilcos nya höstkollektion. Inte lika exotiskt, men ändå :)

    SvaraRadera
  3. Åh jag älskar Pompeja! Letade länge efter det också och hittade för ett tag sen två gardinlängder i den bruna/orange färgställningen (som är på den största bilden i detta inlägg). Nu behöver jag inte drömmar mer! Men jag kommer nog heller aldrig att våga sätta saxen i det!

    SvaraRadera
  4. Men gud vilket snyggt. Inte hört talas om det förut så tack för att jag fick lära mig något. Vad ska du göra av det, har du hunnit bestämma dig? :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...