fredag 11 februari 2011

FYND!!!

...vårt Bostadsbolag utannonserade att alla vinds- och källargångar skulle tömmas pga av brandrisken, kanske med förhoppningen att hyresgästerna skulle ta till vara på sina saker, men istället passade folk på att ställa ut lite extra som de ville bli av med på ett enkelt sätt. Jag hade turen att norpa den här underbara kylväskan innan någon annan såg den. Visst är den fin!!!? Den kommer att förgylla många strandvistelser nu när min älskade strandväska inte finns mer...
Den här nostalgikänslan blir signaturen för vårens sömnad.

Rapport köpstopp: Igår hade jag KLÄDPARTY här!!!!! Ja, jag vet!!!!
En mycket kär vän frågade häromsistens om någon skulle kunna tänka sig boka in henne för visning av House of Lola-kläder under våren och det ville jag ju gärna, men... hmmmmm! Bjuda hem folk för att umgås i shoppingens tecken...var det en bra idé? Om nu ändå tanken vore att enbart spara pengar, så är det ju bara till att låta bli att köpa, men jag vill ju ha en djupare tanke bakom och inte lägga TID på konsumtion...
Jag får väl ursäkta mig med att själva umgänget var det som egentligen lockade. Då maken är bortrest så är enda möjligheten att träffa vänner att bjuda hem dem och den delen var sannerligen lyckad.
Det jag "köpte" var varsin outfit till de äldsta barnen, men jag gjorde det åt gamlamormor som vill att barnbarnsbarnens presenter inhandlas av mig och det får gärna vara kläder eftersom hon är mycket klädintresserad.
Vad gäller kläderna så måste jag också säga att jag av tidigare erfarenhet vet att det är riktigt bra kvalité och hållbara grejor. Har hört att alla miljöexperter är överens om att kvalité bör ersätta kvantitet för att få stopp på konsumtionsökningen. Känns väl rimligt.
Känns ändå inte riktigt OK, klädpartyidén alltså. Men tack kära vänner, det var så himla mysigt att träffa er igår. Nästa gång blir det över ett glas vin...

5 kommentarer:

  1. Verkligen ett fynd!! Förstår att du blev glad över den väskan! :-)

    SvaraRadera
  2. Den var ju underbar! Sitter och funderar på en mei tai också.. har ju nog tänkt beställa en sån.. men hur ska man kunna bestämma sig hurdan man vill ha?

    SvaraRadera
  3. Vilket fynd, den var verkligen snygg!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...